Etschenreutter 81


Allerley Saurbrunnen
 

 

welches die einwoner und nechsten nachpaurn gantze kriegvoll zum drincken gebrauchen /

In der artzney ist er noch nit gnugsam bekant dann es daselbst wenig Doctor der artzney hatt / auch er wenigen bekant.

Es seind sonst viel Saurbrunnen in dem Trierischen Bistumb / aber minder Normal: breüchig /

welche schier eben krafft und würckungen wie jetzt erzelte haben.

 

 

30. Saurbrunn nach bey nider Lanstein und Emser bad.

Zween fuertreffenliche Saurbrunn / entspringen am wasser Lan /

der ein nach bey Niderlanstein /

salpeters / schwebels und wenig kupfferwassers theilhalfftig /

Der ander nach bey dem bad /

eins nicht so kalt / als andere Saurbrunnen /

auß vil saltz / alaun / und kupffer wasser herkommend/

im dranck purgiert er die schleimechtigen unnd dicken feuchtigkeiten /

thut auff die verstopffungen der innerlichen glider / zer=

Seite 69  

Startseite Register der Krankheiten 1 Register der Krankheiten 2 Register der Bäder 1 Register der Bäder 2